Zapowiedzi/premiery wydawnicze: marzec 2020 #2

Jak co miesiąc prezentuję Wam wybrane tytuły książek, zbliżające się premiery, które z chęcią widziałabym na swoich półkach, albo te, które po prostu w jakiś sposób zwróciły na siebie moją uwagę… Ze względu jednak na to, iż w marcu trochę tego jest, postanowiłam podzielić wpis na dwie części. Dziś druga z nich. No to lecimy? 🙂

„Amerykański brud” – Jeanine Cummins, wyd. NieZwykłe

Prawa autorskie zostały sprzedane do 28 krajów jeszcze przed oficjalną premierą!
Literackie arcydzieło.
Książka, która zmieni wszystko.
Jedna z najważniejszych powieści naszych czasów.
Amerykański brud już został okrzyknięty nowym amerykańskim klasykiem i mianem współczesnych Gron gniewu.
Wczoraj Lydia miała księgarnię.
Wczoraj Lydia miała męża.
Wczoraj była ze wszystkimi ludźmi, których kocha.
Dzisiaj został jej tylko ośmioletni syn Luca.
Dla niego przywiąże sobie maczetę do nogi.
Dla niego wskoczy na dach pędzącego pociągu.
Dla niego odnajdzie siłę, aby uciekać.
Lydia Quixano Perez mieszka w Acapulco, gdzie prowadzi księgarnię. Ma syna Lucę i wspaniałego męża, który jest dziennikarzem. Kiedy w mieście władzę przejmują kartele narkotykowe, życie Lydii nadal jest komfortowe i bezpieczne.

Kobieta gromadzi w księgarni swoje ulubione powieści, mimo że zdaje sobie sprawę, iż nigdy się nie sprzedadzą. Pewnego dnia w jej miejscu pracy pojawia się mężczyzna, który chce kupić cztery książki – dwie z nich są ulubionymi lekturami Lydii. Kobieta nie wie, że jej nowy klient jest szefem kartelu narkotykowego, który zawładnął miastem. Gdy mąż Lydii publikuje informacje o Javierze, ich życie zmienia się na zawsze.

„Ta powieść to arcydzieło. Idealnie wyważona szala – z terrorem po jednej stronie i miłością po drugiej. Rzucam wyzwanie każdemu czytelnikowi. Spróbujcie przeczytać pierwsze siedem stron tej książki i na tym poprzestać. Przekonacie się, że to niemożliwe”. – Stephen King

„Drugi sen” – Robert Harris, wyd. Albatros

Świat kojarzący się klimatem z „Imieniem róży“ i „Opowieścią podręcznej“. Sceneria, która mogłaby pochodzić z późnego średniowiecza… gdyby nie to, że czasem można znaleźć w ziemi plastikowe przedmioty.
Młody ksiądz Christopher Fairfax przybywa do położonej na odludziu wioski, by odprawić pogrzeb tamtejszego proboszcza. Nie jest witany z otwartymi ramionami i budzą się w nim podejrzenia, że stary proboszcz nie zmarł śmiercią naturalną, a jego zgon mógł mieć coś wspólnego z księgą, która zaginęła, i znajdowanymi w pobliżu parafii kośćmi. Im głębiej Fairfax wchodzi w życie odizolowanej od świata wspólnoty, tym bardziej zaczyna się chwiać jego wiara w obowiązującą wiedzę o historii świata. Wiedzę, której strzeże Kościół, gotowy zrobić wszystko, by prawda nie wyszła na jaw. Jak to Kościół.

Robert Harris udowadnia, że jest pisarzem absolutnie wszechstronnym. Do gatunku powieści, w których jest mistrzem, właśnie dołączył thriller postapokaliptyczny.

„Mąż i żona” – Wilkie Collins, wyd. MG

Anne Silvester i Blanche Lundie to serdeczne przyjaciółki, które wychowywały się wspólnie. W pewne sierpniowe popołudnie przed obiema z nich otwiera się perspektywa małżeństwa, ale w zupełnie różnych okolicznościach. Blanche przyjmuje oświadczyny ukochanego Arnolda Brinkwortha, natomiast Anne, aby uniknąć pohańbienia, zmuszona jest zaaranżować potajemny ślub w szkockiej gospodzie z Geoffreyem Delamaynem, który wcześniej obiecał jej małżeństwo. Geoffrey wykorzystuje niepomyślny zbieg okoliczności, aby wykręcić się od zobowiązania, a o doręczenie listu Anne prosi swojego przyjaciela Arnolda. Z pozoru niewinna misja młodzieńca wykroczy poza zwykłe obowiązki posłańca. Dla dobra Anne zmuszony on będzie odgrywać przed personelem gospody rolę jej męża. Wkrótce okaże się, że pewnym osobom zależeć może na tym, aby faktycznie przedstawiać Arnolda i Anne jako męża i żonę.

Inne powieści autora: „Tajemnica Mirtowego Pokoju”

„Matka jej córki” – Daniela Petrova, wyd. Świat Książki

Wstrząsający thriller psychologiczny, olśniewający literacki debiut o dwóch nieznajomych, tym, co je połączyło, oraz okrutnej cenie, jaką płacimy za obsesje.
Lana Stone nigdy nie uważała siebie za stalkerkę – lecz pewnej nocy, wiedziona impulsem, podąża ulicami nowojorskiej dzielnicy Upper West Side za kobietą, której twarz wydaje jej się znajoma. Jej cel? To anonimowa dawczyni jajeczka, które zostało wybrane przez agencję; tego, dzięki któremu została matką. Żądna wiedzy Lana planuje jedynie przyjrzeć się kobiecie z bezpiecznej odległości. Lecz zbieg okoliczności stawia je twarzą w twarz i niespodziewanie rodzi się między nimi przyjaźń.
Katya, studentka z Kolumbii, jest pierwiastkiem yin, dopełniającym yang Lany, impulsywnym wolnym duchem, żyjącym na krawędzi. Daje pragmatycznej Lanie oddech, świeże powietrze i pozwala jej oderwać myśli od rozstania z ojcem dziecka. Lecz nagle, tak nagle jak się pojawiła w życiu Lany, Katya znika. A Lana prawdopodobnie widziała ją ostatnia. Postanawia dowiedzieć się, co się stało z kobietą, której tak wiele zawdzięcza. W tym celu zgłębia przeszłość Katyi, lecz policja zaczyna podejrzewać, że jej motywy nie są szczere. Tymczasem odkrywane sekrety przytłaczają Lanę… Mają moc zmieniania wszystkiego, co jak sądziła wie o tych, których kocha najbardziej…

„Pandemia. Green Class” – Jerome Hamon, Dawid Tako, wyd. Egmont

Młodzieżowa opowieść postkatastroficzna, która od razu stała się przebojem rynku frankofońskiego. Grupa nastolatków z Kanady jedzie z opiekunem na bagna Luizjany, aby w ramach zielonej szkoły poznać trudne życie na łonie dzikiej przyrody. Gdy po dwóch tygodniach spędzonych na odludziu bohaterowie wracają do cywilizacji, okazuje się, że świat ogarnęła błyskawicznie rozprzestrzeniająca się pandemia. Całe miasteczka są wymarłe, a wielu ludzi zamieniło się w straszliwe stwory, z którymi walczy armia. Nastolatkowie trafiają do strzeżonej strefy dla zarażonych, gdzie warunki życia są koszmarne, a przemoc jest wszechobecna. Czy poradzą sobie w tak nagle zmienionym świecie?
Autorami opowieści są dwaj francuscy twórcy: scenarzysta Jéróme Hamon, znany z komiksów mangowych, dziecięcych i fantastycznych (np. „Dreams Factory”, „Nils”), oraz zafascynowany sztuką japońską rysownik o pseudonimie David Tako, dla którego seria „Green Class” jest pierwszym pełnowymiarowym wyzwaniem ilustratorskim.

„Miasteczko Rotherweird” – Andrew Caldecott, wyd. Zysk i S-ka

Rok 1558: Dwanaścioro dzieci o talentach niewiarygodnych jak na ich wiek zostaje wygnanych przez królową do miasta Rotherweird. Niektórzy uważają je za wyjątkowe, inni za pomiot szatana. Jednak wszyscy zgodnie uznają, że trzeba je traktować z respektem i… obawą.
Czterysta pięćdziesiąt lat później miasto nadal żyje odizolowane od reszty Anglii I. wciąż rządzone historycznym prawem. Niezależne, ale zobowiązane do przestrzegania jednego dziwnego warunku: absolutnie nikomu nie wolno badać miasta i jego przeszłości.
I wtedy do miasta przybywa dwóch ciekawskich gości z zewnątrz: Jonah Oblong, nauczyciel w miejscowej szkole oraz złowrogi miliarder sir Veronal Slickstone, który planuje odnowić zrujnowany miejski pałac. Chociaż kierowani całkowicie różnymi motywami, Slickstone i Oblong starają się połączyć przeszłość z teraźniejszością, aż w końcu zaczynają wyścig z czasem – oraz ze sobą nawzajem. Konsekwencje będą śmiertelne i zapowiadają apokalipsę…

„Syn biskupa” – Kelly Irvin, wyd. Prószyński i S-ka

Miłość, tradycje i zwyczaje oraz bolesne rozterki pomiędzy sercem a rozumem. Po bestsellerowym „Synu pszczelarza” czas na kolejną historię z malowniczej wspólnoty amiszów!

Minął ponad rok, odkąd Leila Lantz przyjechała z matką i rodzeństwem do Bee County w Teksasie. Rok wzlotów i upadków, w czasie którego musiała oswoić się z nową rzeczywistością i pogodzić z tym, że nigdy nie wróci do ukochanego Tennessee, gdzie spędziła dzieciństwo.

Jesse Glick wzbudził jej zainteresowanie, gdy ujrzała go po raz pierwszy. Od początku ich ku sobie ciągnęło, ale on zdaje się ją zwodzić, jak gdyby sam nie wiedział, czego chce. Jeżeli nie jest pewien, dlaczego daje Leili fałszywą nadzieję?

Jest też Will, kuzyn Jesse’a. Próbuje ukrywać swoje uczucia, ale wie, że Jesse ma tajemnicę, która może Leilę wiele kosztować. Pytanie, co kieruje Willem: prawdziwa troska o dziewczynę czy może nie do końca bezinteresowne pobudki.

Leila musi wybrać między bezpieczną przystanią u boku Willa a niepewną przyszłością z Jesse’m. Co dopuści do głosu – rozum czy serce?

Dotąd w serii: „Syn pszczelarza”

I jak? Widzicie coś dla siebie? Na jakie tytuły poza w/w będziecie polować? 🙂

0Shares