Kapitan Woodrow Call – za młodu wspólnik Gusa McCrae i strażnik Teksasu – został łowcą nagród i właśnie zlecono mu wytropienie groźnego meksykańskiego bandyty. W wyprawie towarzyszy mu mieszczuch ze Wschodniego Wybrzeża, niezbyt rozgarnięty zastępca szeryfa i jeden z ostatnich członków ekipy Kapeluszników, niejaki Ślepki Parker, ożeniony z Loreną, dawną kochanką Gusa.
Podczas długiego i niebezpiecznego pościgu przemierzają ostatnie dzikie tereny Zachodu. Akcja na pewien czas przenosi się do bandyckiej ostoi zwanej Miastem Wron, a w finale bohaterowie odwiedzają rozległe i okrutne równiny teksaskiego pogranicza.
Ulice Laredo zamykają tetralogię, której pierwszy tom nosił tytuł „Na południe od Brazos”. To porywająca i przejmująca elegia o bohaterstwie i przyjaźni.
Premiera: 27 października 2021, wyd. Vesper
„McMurtry napisał smutną, a jednocześnie zabawną powieść, w której uczcił nie tylko przeszłość swoich bohaterów, lecz także schyłek amerykańskiego Zachodu”. – „New York Times”
„Jedno z najmocniejszych i najbardziej poruszających dzieł McMurtry’ego”. – „Los Angeles Times”
„»Ulice Laredo« wspaniale uzupełnia literacki portret Teksasu, z którego McMurtry pochodzi, i w ogóle Zachodu, malowanego przezeń od kilkudziesięciu lat. Jest to zarazem jedna z jego najbardziej wzruszająco melancholijnych książek. Jeszcze nigdy nie stworzył tak subtelnie wycieniowanych postaci”. – „Newsweek”
„Cudowna powieść sama w sobie i pod każdym względem godna kontynuacja »Na południe od Brazos«”. – „Chicago Tribune”
„Przepyszna… brutalna, przejmująco smutna i pełna przykładów bohaterstwa… Jeżeli ktoś nie przeczyta »Ulic Laredo« jednym tchem, zjem swój teksaski kapelusz”. – „Cosmopolitan”
„Ten epilog wspaniałej amerykańskiej legendy ukazuje nam wierność i śmierć przez złotą mgłę”. – „Time”
„Ci, którzy czekali na stosowny ciąg dalszy niezapomnianego i nagrodzonego Pulitzerem »Na południe od Brazos«, mogą nabrać otuchy. »Ulice Laredo« są kontynuacją tego eposu o ostatnich latach teksaskich strażników pogranicza. Fabuła rozwija się z nie mniejszym impetem i elegijną pasją, niż w pierwszej części”. – „Publishers Weekly”
„McMurtry stworzył opowieść o miłości, strachu i poświęceniu w obliczu przeciwności losu na Dzikim Zachodzie. Dzięki typowym dla tego autora malowniczym krajobrazom i językowi, który wręcz zrywa się do skoku, książka chwyta czytelnika za serce i nie puszcza, dopóki nie wybrzmi ostatnie słowo”. – „The Times”
„Ta świetnie napisana powieść nie epatuje scenami przemocy, a za to jest wspaniałą lekcją o życiu codziennym na mitycznym Dzikim Zachodzie”. – „Sunday Times”
„McMurtry w prostym, kpiarskim, niebywale przystępnym języku rozważa te same zagadnienia, co Conrad i Melville. Wspaniała książka… Larry McMurtry osiąga w niej szczyt możliwości, okazując się jednym z najlepszych amerykańskich powieściopisarzy wszechczasów”. – „Los Angeles Times”
„Autorowi znakomicie udaje się wskrzesić dwóch błyskotliwie wymyślonych bohaterów i opowiedzieć ekscytującą historię o Dzikim Zachodzie”. – „San Francisco Chronicle”
„McMurtry opowiada przerażające, krwiożercze bajdy, zaludniając je zdumiewająco żywymi bohaterami”. – „New York Daily News”
„McMurtry wciąż świetnie potrafi opowiadać i nadal jest mistrzem dialogów, po trosze Oskarem Wildem z dzikiego pogranicza”. – „Washington Post”
„Obrazoburcza wizja na pograniczu, którą przedstawia McMurtry, zawsze przykuwa uwagę czytelnika”. – „Booklist”
„Mit pogranicza jest tu nienaruszony, acz lekko nadszarpnięty przez właściwy McMurtry’emu ton czarnej komedii i przebiegłą demitologizację rycerskich konwencji. Sednem pozostaje jednak szacunek autora dla heroicznej formy i jego dar opowiadania przesadnie widowiskowych historii”. – „New York Daily News”
„Pełna rozmachu powieść łotrzykowska”. – „New York Times Book Review”
„Wspaniały obraz życia na Dzikim Zachodzie, pełen niezwykłych wyczynów, których żywo malowane postaci dokonują na przekonującym tle historycznym”. – „Kirkus Reviews”
„To monumentalne dzieło niewiele ma sobie równych w dzisiejszej literaturze”. – „Library Journal”
„McMurtry to jeden z naszych najlepszych gawędziarzy, a w tej książce osiąga szczyt możliwości”. – „People”
„Nieustająco wciąga”. – „Enterteinment Weekly”